Felanmälan

Du kan göra felanmälan genom att ringa vår kundservice eller på "Mina sidor". Kom ihåg att en del saker ska du åtgärda själv.

Innan du felanmäler

En del ”fel” som uppstår i din bostad ska du åtgärda själv. Det handlar exempelvis om att byta lampor, proppar, rensa vattenlås. Det är även vanligt att vi får in felanmälningar som egentligen beror på handhavande fel, exempelvis att man kommit åt barnlåset på spisen.

För att undvika felaktiga felanmälningar läs igenom informationen fel som du ska fixa själv innan du gör en felanmälan.

Felanmäl inte städ- och besiktningspunkter

Har du nyligen flyttat in? Rör ditt ärende städning eller besiktningspunkter (slitage, jack i golvet, plugghål etc)? Gör då ingen felanmälan på Mina sidor utan kontakta istället vår kundservice.

Inglasade balkonger

Inglasningen är inte en utökning av vardagsrummet och det går inte att ställa samma krav på en inglasad balkong som på ett rum i lägenheten. En inglasad balkong är inte helt tät eftersom den behöver luftas för att inte bli fuktig och förstöras. Vid regn och kraftig blåst kan regnvatten därför tränga in. Detta är normalt och balkongen bör möbleras med detta i minnet. 

Så felanmäler du

De finns två sätt att göra felamälan.

  • Ring vår kundservice tel. 063-14 04 00
  • Felanmäl genom att logga in på ”Mina sidor”.

Vi tar inte emot felanmälningar via e-post.

Akut felanmälan och upplåsning 

Vid akut felanmälan efter kontorstid ring genast jouren tel. 063-13 71 00. En akut felanmälan innebär saker som är fara för fastighet eller människor, exempelvis vattenläckage och krossade rutor i entrédörr. Information om akuta fel.

Har du blivit utelåst ringer du istället till PD Bevakning på tel 063-12 85 65. Innan upplåsningen måste du legitimera dig, samt betala avgiften på 650 kr med kontanter eller Swish. Upplåsning kan beställas dygnet runt.

Vad händer med din felanmälan?

När du ringer till vår kundservice eller själv gör en felanmälan på ”Mina Sidor” skapas en anmälan i vårt fastighetssystem.

Därefter gör vi en bedömning om hur felet ska prioriteras. Akuta fel som innebär en fara för fastighet är alltid prioriterade. Ibland får du snabbt hjälp medan det andra gånger kan dröja. En del fel åtgärdar våra tekniker, andra fel åtgärdas med hjälp av entreprenörer.

Om du i din felanmälan angett att det är okej att gå in med huvudnyckel får du oftast hjälp snabbare.  

Vänligen vänta medan ansökan skickas...

Kundservice

Längre svarstider – felanmäl bara akuta fel

På grund av hög smittspridning har vi just nu lägre bemanning än vanligt och måste prioritera arbetsuppgifter.

Läs mer

Östersundshem

Hyresförhandlingar för 2022 inledda

Östersundshem och Hyresgästföreningen har nu haft ett första möte och påbörjat förhandlingarna för nästa års hyror.

Läs mer

Sök ledigt

Felanmälan

Min bostad

Kundservice