Felanmälan

Du kan göra felanmälan genom att ringa vår kundservice eller på "Mina sidor". Kom ihåg att en del saker ska du åtgärda själv.

Innan du felanmäler

En del ”fel” som uppstår i din bostad ska du åtgärda själv. Det handlar exempelvis om att byta lampor, proppar, rensa vattenlås. Det är även vanligt att vi får in felanmälningar som egentligen beror på handhavande fel, exempelvis att man kommit åt barnlåset på spisen.

För att undvika felaktiga felanmälningar läs igenom informationen fel som du ska fixa själv innan du gör en felanmälan.

Felanmäl inte städ- och besiktningspunkter

Har du nyligen flyttat in? Rör ditt ärende städning eller besiktningspunkter (slitage, jack i golvet, plugghål etc)? Gör då ingen felanmälan på Mina sidor utan kontakta istället vår kundservice.

Så felanmäler du

De finns två sätt att göra felamälan.

  • Ring vår kundservice tel. 063-14 04 00
  • Felanmäl genom att logga in på ”Mina sidor”.

Vi tar inte emot felanmälan via mejl.

Akut felanmälan 

Vid akut felanmälan efter kontorstid ring genast jouren tel. 063-13 71 00. En akut felanmälan innebär saker som är fara för fastighet eller människor, exempelvis vattenläckage och krossade rutor i entrédörr. Information om akuta fel.

Vad händer med din felanmälan?

När du ringer in till vår kundservice eller själv gör en felanmälan på ”Mina Sidor” skapas en anmälan i vårt fastighetssystem.

Därefter gör vi en bedömning om hur felet ska prioriteras. Akuta fel som innebär en fara för fastighet är alltid prioriterade. Ibland får du snabbt hjälp medan andra gånger kan det dröja. En del fel åtgärdar våra tekniker, medan andra tar vi hjälp av entreprenörer.

Om du i din felanmälan angett att det är okej att gå in med huvudnyckel får du oftast hjälp snabbare.  

Vänligen vänta medan ansökan skickas...

Östersundshem

Hyresfria månader, tre olika erbjudanden

Just nu erbjuder vi två månader utan hyra när du tecknar kontrakt på någon av våra speciellt utvalda lägenheter.

Läs mer

Östersundshem

Väntar du på ny spis eller kyl?

På grund av Covid-19 är leveranserna av vitvaror försenade och du måste tyvärr vänta längre än vanligt på exempelvis ny spis och kylskåp.

Läs mer

Sök ledigt

Felanmälan

Min bostad

Kundservice