Felanmälan

Du kan göra felanmälan genom att ringa vår kundservice eller på "Mina sidor". Kom ihåg att en del saker ska du åtgärda själv.

Innan du felanmäler

En del ”fel” som uppstår i din bostad ska du åtgärda själv. Det handlar exempelvis om att byta lampor, proppar, rensa vattenlås. Det är även vanligt att vi får in felanmälningar som egentligen beror på handhavande fel, exempelvis att man kommit åt barnlåset på spisen.

För att undvika felaktiga felanmälningar läs igenom informationen fel som du ska fixa själv innan du gör en felanmälan.

Så felanmäler du

De finns två sätt att göra felamälan.

  • Ring vår kundservice tel. 063-14 04 00
  • Felanmäl genom att logga in på ”Mina sidor”.

Vi tar inte emot felanmälan via mejl.

Akut felanmälan 

Vid akut felanmälan efter kontorstid ring genast jouren tel. 063-13 71 00. En akut felanmälan innebär saker som är fara för fastighet eller människor, exempelvis vattenläckage och krossade rutor i entrédörr. Information om akuta fel.

Vad händer med din felanmälan?

När du ringer in till vår kundservice eller själv gör en felanmälan på ”Mina Sidor” skapas en anmälan i vårt fastighetssystem.

Därefter gör vi en bedömning om hur felet ska prioriteras. Akuta fel som innebär en fara för fastighet är alltid prioriterade. Ibland får du snabbt hjälp medan andra gånger kan det dröja. En del fel åtgärdar våra tekniker, medan andra tar vi hjälp av entreprenörer.

Om du i din felanmälan angett att det är okej att gå in med huvudnyckel får du oftast hjälp snabbare.  

Vänligen vänta medan ansökan skickas...

Östersundshem

Nu har de första Attefallshusen sålts

I slutet av juni stängdes budgivningen för de första tre Attefallshusen som säljs i år. Här hittar du de vinnande buden.

Läs mer

Östersundshem

Nya rutiner felanmälan

På grund av Covid-19 har vi nya rutiner för felanmälan. Avvakta anmäla fel om du har symtom, och anmäl bara det som måste åtgärdas direkt.

Läs mer

Sök ledigt

Felanmälan

Min bostad

Kundservice