Priser och avgifter

Här samlar vi de vanligaste avgifterna och kostnaderna för våra tjänster.

Utebliven eller sent inbetald hyra

Ibland kan du hamna i en situation där du inte kan betala din hyra. En försenad eller utebliven hyresbetalning kan leda till att du både får betalningsanmärkning och i längden förlorar ditt hyreskontrakt. Här kan du se kostnader och vad som gäller.

Parkering och bilar

Hyra bilplats
Hyra laddplats för elbil
Hyra elbil (elbilspool)

Nycklar och lås

Om du har tappat en nyckel eller om det behövs ett låsbyte på grund av det får du betala en avgift. Samma gäller om du vill ha en extranyckel till din bostad. Priset varierar beroende på om du bor i en bostad med analoga eller digitala lås. Bor du i en lägenhet med digitala lås behövs inget låsbyte utan du betalar bara för en ersättningsnyckel. Här nedan hittar du info om kostnaderna för nycklar, låsbyte och taggar.

Analoga nycklar

  • Cylinderbyte 2000 kronor (en ny cylinder + 3 stycken nya nycklar)
  • Extranyckel 450 kronor/styck

Vid borttappad nyckel/nycklar kommer vi att behöva göra ett byte av låscylinder.

Digitala nycklar (iLOQ)

  • Borttappad nyckel 750 kronor/styck
  • Extranyckel 600 kronor/styck

Flera borttappade i samma beställning: 750 kronor för en nyckel, följt av 600 kronor per ytterligare nyckel.

Andra kostnader för borttappade nycklar

  • Bokningscylinder till tvättstuga (två nycklar), 700 kronor
  • Postfack (två nycklar), 800 kronor 
  • Elektronisk tagg. Borttappad 300 kronor styck. Extra 150 kronor styck.
    Flera borttappade i samma beställning: 300 kronor för en, följt av 150 kronor per ytterligare tagg.

Upplåsning av ytterdörr

Har du blivit utelåst ringer du till PD Bevakning på tel. 063-12 85 65. Innan upplåsningen måste du legitimera dig, samt betala avgiften på 650 kr med kontanter eller Swish. Upplåsning kan beställas dygnet runt.

Vänligen vänta medan ansökan skickas...

Två stycken vita kaffekoppar och en broschyr på ett runt bord
Kundservice

25 mars öppnar vi klockan 10.00

Tisdag 25 mars öppnar vi klockan 10.00 på grund av personalmöte.

Läs mer

Östersundshem

Id-kort och kläder med vår logotyp för din trygghet

För att du ska känna dig trygg bär vår personal alltid id-kort när vi är ute och jobbar.

Läs mer

Sök ledigt

Sök ledigt

Felanmälan

Felanmälan

Min bostad

Min bostad

Kundservice

Kundservice