TV, bredband och telefoni

Med vårt kommunikationsnät kan du välja fritt bland många leverantörer, erbjudanden och tjänster.

Nätet ger dig tillgång till hastigheter upp till 1000/1000 Mbit/s.

Tjänster med hjälp av Zmarket

Med Zmarket kan du som hyresgäst enkelt jämföra, välja och beställa bland mer än 50 olika tjänster från leverantörer inom bredband, tv och telefoni.

Gör så här:

  1. Gå in på ostersundshem.zmarket.se och logga in med din adress
  2. Jämför de olika tjänster och leverantörer du är intresserad av.
  3. Välj och beställ den tjänst du vill ha direkt på sajten. Snabbt och enkelt.
  4. Ring Bredbandsrådgivaren 010-130 79 79 om du behöver hjälp att komma igång eller välja leverantör.

Kom igång snabbt och enkelt med internet via fibernätet i ditt hem (PDF).

Tv i lägenheten

I många av våra områden erbjuder vi ett grundutbud av tv-kanaler som ingår i hyran. 

Merparten av våra områden har tv-tjänsten Tv och streaming Bas från Telia

Läs mer om Telias tjänst Tv och streaming Bas

Områden som har tv-tjänsten Tv och streaming Start från Telia
Bandvagnsgränd, Campusvägen, Fagerbacken 28, Falkfångarvägen, Infanterigatan, Prästgatan 63, Ryttarvägen och ÖSK-vägen.

Läs mer om Telias tjänst Tv och streaming Start 

Aktivera tv-tjänsten

  1. Aktivera. Gå in på telia.se/aktivera och fyll i din adress. Utbudet som ingår för dig är förifyllt. Efter att du har aktiverat tv-tjänsten kommer dina inloggningsuppgifter och den utrustning du behöver skickas till dig. Inloggningsuppgifterna hittar du även på telia.se/mitt-telia.

  2. Installera. På telia.se/support hittar du enkla manualer för hur du kopplar in din utrustning och kommer igång med tv-tjänsten. Behöver du hjälp, kontaktar du Telia på 020-20 20 70.

  3. Tv i flera rum. Om du vill ha tillgång till tv-utbudet i flera rum, så ingår Telia Play i tjänsten, som gör att du tar med dig ditt tv-utbud i mobilen och surfplattan, eller via en Chromecast eller Apple TV.

Vid utflytt

När du flyttar ut behöver du avaktivera dina tjänster så att den som flyttar in på adressen kan aktiver tjänsterna i sitt namn. Kontakta Telia på 020-20 20 70 för att avaktivera dina tjänster och returnera din utrustning till Telia.

Vill du ha mer än grundutbudet kan du se utbud och beställa tv-tjänst från valfri operatör i vårt kommunikationsnät på ostersundshem.zmarket.se  

Områden med andra tv-tjänster än Telias

Arågränd 1, 2, Dammågränd 1, 2 och Gräftågränd 1, 2 har tv-tjänst från Comhem via kabeltv-nätet. Bor du här har du även möjlighet till Telias tjänst Tv och streaming Start.

Frågor och svar (FAQ) kring aktivering och inkoppling tv och bredband från Telia

Kabel-tv kommer att stängas ned i ditt boende den 29 februari 2024. Om du vill fortsätta titta på tv utan kostnad behöver du aktivera det tv- och streamingpaket som ingår på din adress. Det gör du på telia.se/aktivera

Behöver du hjälp kontaktar du Telias kundtjänst på 020-20 20 70 eller besöker någon av Telias butiker, till exempel Telia - Östersund - Telia.se

Den nya tv-tjänsten bygger på fiberteknik och har bättre kvalitet och flexibilitet än tidigare teknik. Du kan titta live och streama ditt tv-utbud både via tv-boxen och den kostnadsfria streamingappen Telia Play.

Har du Telia som tv- och bredbandsleverantör sedan tidigare behöver du inte göra något, du behåller din utrustning och tjänsterna läggs om automatiskt till de nya kostnadsfria varianterna. Har du snabbare bredband är 100/100 och/eller fler tv-kanaler än det som ingår behåller du dessa och får ett rabatterat lägre uppköpspris.

Du får tv-utrustningen och instruktionsmanualer när du aktiverat dina tjänster. Leveranstid 2-3 dagar.

I beställningsbekräftelsen framgår hur utrustningen skickas till dig.

Behöver du hjälp kontaktar du Telias kundtjänst på 020-20 20 70 eller besöker någon av Telias butiker, till exempel Telia - Östersund - Telia.se

Vår streamingtjänst Telia Play ingår i alla tv- och streamingpaket så du kan ta med dig ditt tv-utbud i mobilen och surfplattan eller via en Chromecast eller Apple TV. Se ditt tv-utbud var du vill, när du vill både hemma och i hela EU/EES. Här hittar du information om hur du kommer igång.

Guider för inkoppling av tv och bredband

Det ska kännas tryggt och säkert när du kontaktar Telia. Därför legitimerar de alltid sin kunder i butik, via telefon eller på telia.se. 

Om du inte har möjlighet att legitimera dig med bank-id rekommenderar Telia att du snarast möjligt beställer en personlig kod. Läs mer på telia.se/id. Du kan även ringa och beställa en personlig kod på 020-20 20 70 och vänta kvar tills samtalet kopplas fram till en agent. Du får din personliga kod på posten inom fem arbetsdagar.

Åk till toppen