Vänligen vänta medan ansökan skickas...

För leverantörer

Här finner du som leverantör viktig information.

Obligatorisk referensmärkning

När ni fakturerar Östersundshem är det viktigt att fakturan innehåller en korrekt referens. Det finns två olika giltiga referenser:

  • Har du som leverantör fått beställningen via arbetsorder så ska referensen innehåll endast detta: IB-2409-10xxx. Det är viktigt att det är exakt enligt det formatet, varken mer eller mindre. Saknar du referens, vänligen kontakta den som har gjort beställningen.
  • Alla övriga fakturor ska innehålla en referens med sju siffror. Den sjusiffriga referensen får ni av beställaren. Den består antingen av en speciell projektreferens som är unik för varje projekt, en avtalsreferens där det finns ett avtal med fast pris eller en personlig referens för beställaren.

Om giltig referens saknas på fakturan kan den komma att returneras för komplettering.

Elektronisk fakturering (EDI)

I enlighet med lagen om e-faktura vid offentlig upphandling, som trädde i kraft 1 april 2019, tar vi endast emot leverantörsfakturor elektroniskt.

Det finns stora fördelar med elektroniska fakturor, där vi tillsammans kan spara tid, pengar och miljö. För att underlätta övergången till elektroniska fakturor har vi sammanställt den information som du behöver.

E-fakturor till Östersundshem AB skickas elektroniskt enligt följande:

GLN-nummer: 7340109103480
VAN-operatör: Tieto Sverige
alternativt via: Peppol ID 0007:5565281648

Om du som leverantör har frågor kring elektronisk fakturering kan du kontakta vår ekonomiavdelning på ekonomi@ostersundshem.se.

Framöver kommer fakturor som inte skickas elektroniskt via fil (d.v.s. via papper eller pdf) att returneras till utställaren,

Upphandlingar

För aktuella upphandlingar, klicka här

Vänligen vänta medan ansökan skickas...

Sök ledigt

Sök ledigt

Felanmälan

Felanmälan

Min bostad

Min bostad

Kundservice

Kundservice