Nytt år - ny hyresgästundersökning

Från februari börjar vi med en ny typ av kundundersökning. Tidigare har vi gjort en stor årlig hyresgästenkät, men nu övergår vi till att löpande undersöka vad du som hyresgäst tycker. Du och dina grannar får fortfarande en gång per år möjlighet att besvara vår undersökning, men istället för att ni får den samtidigt, så skickas den ut vid olika tidpunkter utspritt över hela året. Vid årets slut har alla hushåll fått möjligheten att ge sin åsikt.
Fördelen med att mäta löpande är vi får en jämn svarsfördelning över hela året, och kan jobba kontinuerligt med förbättringar. Vi tror att det är ett bättre sätt att lyssna på våra hyresgästers behov, eftersom det ger en snabb och direkt feedback, och ger oss möjligheten att agera snabbare och göra ändringar om det är något som inte fungerar.
Tyck till om ditt boende
Enkäten skickas ut till en person per hushåll och vi hoppas att så många som möjligt tar chansen att besvara den – det är en möjlighet för dig att påverka ditt boende och vår service.
Det företag som hjälper oss med undersökningen heter AktivBo, och de har lång erfarenhet av hyresgästundersökningar. Många andra bostadsbolag använder sig av AktivBo, vilket även ger oss en möjlighet att jämföra oss med andra bolag i vår bransch.
Skickas ut vid mejl och sms
Som vi beskrivit här ovanför skickas enkäten ut löpande under året så några hyresgäster får undersökningen varje dag, istället för alla samtidigt. Det är möjligt att välja att göra undersökningen på andra språk än svenska.
Undersökningen går ut via mejl och sms. Via mejl är avsändarlänken "AktivBo<survey-xxxxxx@survey.aktivbo.com" där xxxxxx är hyresgästens unika nummer. Via sms kommer det stå att första utskicket kommer från Östersundshem (Företaget) och påminnelsen kommer vara från AktivBo. Se exempel här nedanför hur utskicken via sms ser ut.


