Så arbetar vi under Covid-19

DSC_3384.jpg

Med anledning av den ökade smittspridningen av Covid-19 vill vi påminna om att vi förändrat en del av våra arbetssätt. Exempelvis tar vi bara emot bokade besök och när en felanmälan ska fixas i din bostad får du inte vara hemma. Det är åtgärder som gjorts för att göra det så säkert som möjligt för vår personal och våra hyresgäster. 

Endast bokade besök

Vår Bobutik är tills vidare stängd för spontana besök, utan du måste boka ditt besök i förväg vid exempelvis inflyttning. Kontakta kundservice via tel. 063-14 04 00 eller mejl info@ostersundshem.se för att boka tid.

Självklart måste du vara helt frisk när du besöker oss. Vid minsta symtom måste du avboka ditt besök. Utifrån rådande omständigheter ser vi helst att du som besöker oss kommer ensam.

Felanmäl bara det mest akuta

Avvakta med att anmäla fel om du har symtom, och anmäl bara det som måste åtgärdas direkt. Under tiden felen åtgärdas får ingen vara hemma i lägenheten, och hos riskgrupper gör vi bara akuta felanmälningar. 

Kom ihåg att en del mindre fel som uppstår i din bostad ska du åtgärda själv. Exempelvis om att byta lampor, proppar, rensa vattenlås. Läs mer om fel du ska åtgärda själv.

Svårt att betala hyran?

Om du får problem att betala hyran är det bra om du så snabbt som möjligt hör dig till vår Kundservice på 063-14 04 00. Information om vad som händer om du inte betalar hyran i tid.

Tillbaka