Längre svarstider – felanmäl bara akuta fel

DSC_3384.jpg

På grund av hög smittspridning har vi just nu lägre bemanning än vanligt och måste prioritera arbetsuppgifter. Det innebär att du kan få vänta längre på att få fel åtgärdade och även längre svarstider i telefon och på mejl.

Felanmäl bara det mest akuta

Avvakta med att anmäla fel om du eller någon i hushållet har symtom, och anmäl bara det som måste åtgärdas direkt. Under tiden felen åtgärdas får ingen vara hemma i lägenheten, och hos riskgrupper, Bonusboenden samt LSS-boenden gör vi bara akuta felanmälningar. Exempel på akuta åtgärder som vi kommer att prioritera kan vara läckande ledningar, lås på lägenhets- och entrédörrar, hissfel, fel i tvättstuga och skadedjur.
Vi behöver alla hjälpas åt för att minska smittspridningen.

Kom ihåg att en del mindre fel som uppstår i din bostad ska du åtgärda själv. Exempelvis om att byta lampor, proppar, rensa vattenlås. Läs mer om fel du ska åtgärda själv.

Inga underhållsbesiktningar

Just nu tar vi inte emot eller utför några underhållsbesiktningar.

Endast bokade besök i bobutik

Vår Bobutik är tills vidare stängd för drop-in besök, utan du måste boka ditt besök i förväg vid exempelvis inflyttning. Kontakta kundservice via tel. 063-14 04 00 eller mejl info@ostersundshem.se för att boka tid.
Självklart måste du vara helt frisk när du besöker oss. Vid minsta symtom måste du avboka ditt besök. Utifrån rådande omständigheter ser vi helst att du som besöker oss kommer ensam.

 

Tillbaka