Boinflytande är ditt sätt att kunna påverka området där du bor. Därför vill vi veta vad du tycker är viktigast att åtgärda i just ditt bostadsområde. Vi har bara en fråga, som går fort att besvara. Tack för att du är med!

Ökad trygghet (belysning, bilfria gångvägar)Mer gröntBättre/större lekytaBättre utemöblerEn mötesplats för hyresgäster
Visa undermeny

Vanliga frågor

Ring Bredbandsrådgivaren 08-578 804 44 om du behöver hjälp att komma igång eller välja leverantör. Vi har svar på några frågor nedan, sedan finns det fler svar här på Zmarket.se.

  • Vad är ett öppet kommunikationsnät?
    Det är ett nät där tjänsteleverantörerna som finns i nätet konkurrerar om dig som kund på lika villkor. Till skillnad mot till exempel Telias nät, där det är Telia som utan konkurrens bestämmer villkoren och sätter sina priser.
  • Måste jag välja bredbandstjänst via kommunikationsnätet?
    Nej, du kan även köpa bredbandstjänster via telefonjacket också. Med undantag för dig som bor i Rosmarinen, som endast har kommunikationsnätet.
  • Kommer det att bli fler tjänsteleverantörer i kommunikationsnätet?
    Ja. Eftersom det är ett öppet bredbandsnät finns inga begränsningar på antalet tjänsteleverantörer som konkurrerar om dig som kund.
  • Jag vill ha bredband nu – hur gör jag?
    Du kan ansluta din dator med en nätverkssladd till uttaget i vardagsrummet och gå in på http://ostersundshem.zmarket.se/. Inom 20 minuter är du igång och surfar.
    OBS! Glöm inte att du behöver koppla en nätverkssladd mellan ”IN” och ”1” alt ”2” i mediaskåpet i hallen/garderoben. Välj samma nummer på uttaget i mediaskåpet som i vardagsrummet.
    Ring Bredbandsrådgivaren 010-130 79 79 om du behöver hjälp att komma igång eller välja leverantör.