Visa undermeny

FAQ – Q-park och parkering

Q-park kommer att ta över driften för samtliga av våra bilplatser. De sköter redan driften i områdena Tallåsen, Remonthagen, Lugnet, Valhall samt Infanterigatan 21 på Stadsdel Norr, och från 1 juni 2018 tar de över resterande områden.

Behåller jag min bilplats?
Ja, det gör du. Du kommer att få mer information av Q-park.

Hur gör jag för att hyra en bilplats?
Efter 1 juni 2018 vänder dig dig till Q-parks kundservice på 0771-96 90 00 eller skickar ett mejl till hyraplats@q-park.se.

Vill du hyra bilplats på Tallåsen, Remonthagen, Lugnet, Vallahall och Infanterigatan 21 vänder dig redan nu till Q-park.

Hur säger jag upp min bilplats efter 1 juni?
Skicka ett mejl till kundservice@q-park.se eller använd formuläret på www.q-park.se.

Vilken uppsägningstid gäller?
Uppsägningstiden är en kalendermånad.

Sägs bilplatsen upp när jag säger upp min lägenhet?
Nej. Bilplatsen sägs inte upp automatisk i och med att du säger upp din bostad hos oss. För att säga upp din bilplats måste du själv kontakta Q-park via mejl eller formulär på hemsidan.

Jag står i kö till en bilplats. Vad händer med kölistan?
Q-park tar över alla kölistor och du har kvar din plats i kön.

Kommer hyran för min bilplats var oförändrad?

1 januari 2017 höjde vi våra parkeringsavgifter och de kommer att vara kvar på den nivån även när Q-park tar över. Har du ett äldre kontrakt, med lägre hyresnivå kommer avgiften att justeras efter det rådande priset i området. Här hittar du våra parkeringsavgifter.

Kommer priset för bilplatsen fortfarande vara olika beroende på om jag är hyresgäst hos Östersund eller inte?
Ja, det är fortfarande olika priser för interna kunder och externa kunder.

Vem vänder jag mig till för felanmälan eller andra frågor?

Kontakta Q-parks Felanmälan respektive Kundservice.

Hur betalar jag min faktura?

Informera Q-park innan 31 maj om du önskar din avi via e-post eller om du önskar pappersavi via post. Första pappersavin är utan avgift, nästkommande pappersavi har en aviavgift á 50 kronor. Önskar du ansluta till autogiro eller e-faktura ta kontakt med din bank efter du fått den första avin från Q-park.

Alla berörda kunder kommer att få ett brev eller mejl från Q-park med mer information.