Visa undermeny

FAQ – Q-park och parkering

Den 1 januari tar Q-park över driften för våra bilplatser i områdena Tallåsen, Remonthagen, Lugnet, Valhall samt Infanterigatan 21 på Stadsdel Norr.

Hur gör jag för att hyra en bilplats?
Vill du hyra en bilplats i något av dessa områden vänder du dig till dig till Q-parks kundservice på 0771-96 90 00 eller skickar ett mejl till hyraplats@q-park.se.

OBS! Gäller enbart Tallåsen, Remonthagen, Lugnet, Vallahall och Infanterigatan 21.
Är du intresserad av en bilplats i något av våra andra områden hittar du dem här.

Hur säger jag upp min bilplats?
Skicka ett mejl till kundservice@q-park.se eller använd formuläret på www.q-park.se.

Förändras uppsägningstiden?
Ja, i och med att Q-park tar över blir uppsägningstiden en kalendermånad istället för tre.

Sägs bilplatsen upp när jag säger upp min lägenhet?
Nej. Bilplatsen sägs inte upp automatisk i och med att du säger upp din bostad hos oss. För att säga upp din bilplats måste du själv kontakta Q-park via mejl eller formulär på hemsidan.

Jag står i kö till en bilplats. Vad händer med kölistan?
Q-park tar över alla kölistor och du har kvar din plats i kön.

Kommer hyran för min bilplats var oförändrad?

1 januari 2017 höjde vi våra parkeringsavgifter och de kommer att vara kvar på den nivån även när Q-park tar över. Har du ett äldre kontrakt, med lägre hyresnivå kommer avgiften att justeras efter det rådande priset i området. Här hittar du våra parkeringsavgifter.

Kommer priset för bilplatsen fortfarande vara olika beroende på om jag är hyresgäst hos Östersund eller inte?
Ja, det är fortfarande olika priser för interna kunder och externa kunder.

Vem vänder jag mig till för felanmälan eller andra frågor?

Kontakta Q-parks Felanmälan respektive Kundservice.

Behåller jag min bilplats?
Ja, det gör du. För att Q-park ska kunna registrera dig, måste du skicka in kompletterande uppgifter till dem.

För-och efternamn
Adress och postadress
Personnummer
Mejladress och telefonnummer

Mejla Q-park på kundservice@q-park.se innan 31 december 2017 för att lämna uppgifterna och därmed slutföra din bokning.

Alla berörda kunder har fått ett brev från Q-park med mer information.